Tarikh | Masa | Tempat | Peserta |
---|---|---|---|
16 Disember 2024 | 8.00 pagi – 2.00 petang | SK Benut | 100 orang |
Tujuan:
1. Menggalakkan Kreativiti dan Inovasi: Memberi ruang kepada pelajar untuk mencipta idea baru dan menghasilkan produk atau perkhidmatan yang unik. |
2. Kerjasama dan Jaringan: Membina hubungan antara pelajar, guru, dan usahawan tempatan untuk pertukaran idea dan pengalaman. |
Aktiviti:
1. Aktiviti Simulasi Perniagaan Mengadakan permainan simulasi di mana pelajar berperanan sebagai pengusaha, pelanggan, dan pekerja untuk menjalankan perniagaan kecil dan memahami cabaran yang dihadapi oleh usahawan. |
2. Pelancaran Produk atau Servis oleh Pelajar Aktiviti ini memberi peluang kepada pelajar untuk memperkenalkan produk atau perkhidmatan mereka kepada rakan-rakan sekolah, guru, dan ibu bapa. Mereka dapat belajar cara menjalankan pelancaran perniagaan yang berjaya. |
Manfaat:
1. Menanamkan Semangat Usahawan Muda Hari Keusahawanan Sekolah dapat memberi inspirasi kepada pelajar untuk menjadi usahawan di masa depan, memperkenalkan mereka kepada potensi kerjaya dalam bidang keusahawanan. |
2. Peluang Meningkatkan Kemahiran Pemasaran dan Jualan Pelajar akan mempelajari asas pemasaran dan teknik jualan, termasuk cara menarik pelanggan dan mempromosikan produk mereka. |